SEMINARI: DONES MIGRADES CONSTRUCTURES DE COHESIÓ SOCIAL: COSSOS, RELACIONS I TREBALLS

En l’Europa actual s’està arribant a nivells alarmants de fragmentació urbana, desigualtat i divisions soci-espacials estructurals dins de les ciutats, base per a l’extremisme, la radicalització i el racisme. La majoria de les comunitats vulnerables es concentren en àrees marginals on l’exclusió social i la privació material es superposa amb la diversitat multicultural. Això suposa un desafiament per a la cohesió social. Cada vegada més marginalitzades i estigmatitzades, aquestes àrees i els seus habitants es veuen empesos a un cercle viciós  de pobresa i exclusió.

A partir de la reflexió acadèmica i l’experiència professional i personal als barris i a les institucions, en aquest seminari es busca reflexionar sobre la cohesió social i la interculturalitat des de la mirada de les dones migrades com a subjecte polític actiu. La seva mirada, la seva experiència i el seu saber ens revela una alternativa per a la construcció intercultural de les nostres societats urbanes.

Organitza: Fundació INDERA

Tipo de activitat: Seminari

Dia:12 de març de 2018

Hora: 16:30h

Lloc: Convent de Sant Agustí (Sala Noble), c. Comerç, 36 Barcelona

Entrada lliure

Títol de l’activitat: Seminari Dones migrades constructores de cohesió social: cossos, relacions i treballs

Descripció de l’activitat:

Es tracta de un seminari amb 3 taules. La primera analitza com el fet migratori de les dones passa pel cos produint alegries, dolors, etc. (María Eugenia Blandón, Fatima Ahmed, Amina Tarmasti, Emma de la Haba); la segona sobre l’articulació entre relacions personals i institucionals (Bombo N’Dir, Daniel Ibarz, Lola López) i la tercera vincula el treball assalariat i el treball de cura (Sònia Parella, Nieves de León, Norma Falconi).

Acompanyament artístic de Luz Marina Gil y Xamfrà.

Sorry, the comment form is closed at this time.